Saturday, 11 August 2012

buka di siang hari

hai semua.so ari nih ape kes ek yang ade manusia dok buka pose di siang hari nih??xde la,sebenarnyer diorg bukannye ponteng pose tp mereka mmg kna buka puase tyme siang jugak..ehh ade ke masalahnye??haa!!tuh la,ade la.Berbuka di siang hari nih berlaku di sekitar Dubai iaitu Murmansk.Sebab di sana adalah musim panas sepanjang hari,maksudnye diorang mengalami siang 24jam sehari.haaa.percaye ker tidek?kann..paksu pon terkejut gak.yerla.mst korang tertanye2 kan macam mane diorang nak tentukan bile waktu imsaknye.bila pulak waktu bukenyer.yer idok?..Sebenarnya,diorang perlu mengikut waktu Imsak,Subuh dan Maghrib di negara yang paling hampir dengan mereka sebagai rujukan.Nampak tak bagaimana mereka nih masih gigih lg nak berpuasa walaupun keadaan panas sepanjang hari.Itulah yang kite perlu amik sebagai pengajaran.Malah ade sebilangan diorang nih akan berbuka selepas 20 jam..haa lame kan..tp apepun paksu mmg salut dengan muslim kat sane kerana diorang masih lg mengamalkan rukun Islam ke-3 nih.Yerlah kalu sesetengah org,mst ade yg berhelah xnk pose sbb cuaca cam tuh kan.kot2 ade lah.paksu pon xnk la main tdoh jer.hahha..ok..bubye !!

haa..nih la peta negara Dubai tuh..cer tengok..hahha



SeKaDAr PERkeNAlaN....

asslamualaikom korang...xtually aim ak tulis blog nih tuk suke2 je..xde sbb khas pon...huhuhu..btw ak hrp korg enjoy la...walopon post blog ak nih x baper nk menarik..hehehe...so salam perkenalan dr ak...munirrr:}

Powered by Blogger.
There was an error in this gadget